Dobrodošli na BeogradCafe | Login | Registracija
Meni
 ◦ Početak

 ◦ Chat
 ◦ Forum
 ◦ Klubovi
 ◦ Online muvanje
 ◦ Online Dnevnik
 ◦ Foto album
 ◦ Online klub
 ◦ Književni kutak

 ◦ Horoskop
 ◦ Humor
 ◦ SMS poruke
 ◦ Video
 ◦ Grafiti
 ◦ Čestitke
 ◦ Igre
 ◦ Wallpapers
 ◦ Strip
 ◦ Lyrics
 ◦ Erotika
 ◦ Muzika
 ◦ Srbija
 ◦ Svet
 ◦ Društvo
 ◦ Kultura
 ◦ Fun news
 ◦ Fudbal
 ◦ Košarka
 ◦ Tenis
 ◦ Ostali sportovi
 ◦ Shobizz
 ◦ Muzika
 ◦ Film
 ◦ Ljubav & sex
 ◦ Zdravlje
 ◦ Moda i lepota
 ◦ IT svet
 ◦ Gastro kutak

 ◦ Vreme
 ◦ Kursna lista
 ◦ TV program
 ◦ Download
 ◦ Linkovi
 ◦ Mali oglasi
 ◦ Kontakt
 ◦ Marketing
Akcije

Crna čokolada smanjuje pritisak

Nedelja, 08.7.2007. 18:00   (Izvor: Beta - AFP)
Konzumiranjem dve kockice crne čokolade dnevno, što je oko 30 kalorija, može da se smanji pritisak a pritom ne goji, saopštili su nemački naučnici u studiji objavljenoj u SAD.


Već je poznato da je čokolada u malim koločinama zdrava, ali se do sada nije znalo da crna čokolada, bogata kakaom i s malo šećera i masnoće, može da smanji pritisak, objasnio je Dirk Taubert sa Univerziteta u Kelnu.

Taubert je ispitao grupu od 44 ljudi od 56 do 73 godine, među kojima je bilo 20 muškaraca i 24 žena, u periodu od januara 2005. do decembra 2006. godine.

Učesnici su bili podeljeni u dve grupe - prva grupa je tokom 18 nedelja uzimala svaki dan dve kockice crne čokolade ili 6,3 grama čokolade koja sadrži 30 miligrama polifenola. Druga grupa je konzumirala istu količinu, ali bele čokolade, koja ne sadrži polifenole.

Polifenol je supstanca, odnosno veoma snažan antioksidans, koji se nalazi u brojnim biljkama i voću, kao što je grožđe i ima osobinu da opušta arterije i samim tim i pritisak u njima.

Naučnici su konstatovali na kraju istraživanja da su osobe koje su uzimale crnu čokoladu imale znatno manji pritisak, bez promene telesne težine i krvne slike, odnosno povećane glukoze i lipida (masnoće).

Pritisak se nije promenio kod druge grupe, koja je uzimala belu čokoladu bez polifenola.

Istraživanje je objavljeno u najnovijem broju američkog medicinskog časopisa "Džornal of d amerikan medikal asošijejšen" (Journal of The American Medical Association).
Komentara: 4
svi navali te na cokoladu za mesenje :)))))
TRAPPER (Ponedeljak, 09.7.2007. 02:15)
Dve kockice?? Mala kolicina cokolade??
A ne ne... To kod mene nema!
VecaNS (Ponedeljak, 09.7.2007. 15:00)
Moguce...ali samo ona cokolada za kuvanje.;)
Njinji (Nedelja, 15.7.2007. 09:41)
Kako uzeti dwe kockice od cele cokolade,a ne uzeti celu??
Duck123 (Nedelja, 22.7.2007. 17:56)





Copyright © 1999, 2008