Dobrodošli na BeogradCafe | Login | Registracija
Meni
 ◦ Početak

 ◦ Chat
 ◦ Forum
 ◦ Klubovi
 ◦ Online muvanje
 ◦ Online Dnevnik
 ◦ Foto album
 ◦ Online klub
 ◦ Književni kutak

 ◦ Horoskop
 ◦ Humor
 ◦ SMS poruke
 ◦ Video
 ◦ Grafiti
 ◦ Čestitke
 ◦ Igre
 ◦ Wallpapers
 ◦ Strip
 ◦ Lyrics
 ◦ Erotika
 ◦ Muzika
 ◦ Srbija
 ◦ Svet
 ◦ Društvo
 ◦ Kultura
 ◦ Fun news
 ◦ Fudbal
 ◦ Košarka
 ◦ Tenis
 ◦ Ostali sportovi
 ◦ Shobizz
 ◦ Muzika
 ◦ Film
 ◦ Ljubav & sex
 ◦ Zdravlje
 ◦ Moda i lepota
 ◦ IT svet
 ◦ Gastro kutak

 ◦ Vreme
 ◦ Kursna lista
 ◦ TV program
 ◦ Download
 ◦ Linkovi
 ◦ Mali oglasi
 ◦ Kontakt
 ◦ Marketing
Akcije

Žitarice i riba sprečavaju astmu

Četvrtak, 21.12.2006. 13:59   (Izvor: Tanjug)
Kod dece koja jedu veću količinu proizvoda od celog zrna žitarica i ribe postoji manji rizik od razvoja astme, pokazali su naučni rezultati, objavljeni u medicinskom časopisu "Toraks".

"Povećana rasprostranjenost astme u zapadnim zemljama može se povezati s promenom navika u ishrani", izjavio je dr H.A.Smit iz holandskog Nacionalnog instituta za javno zdravlje i ekologiju.

On i njegove kolege su ukazali da su ispitivanja dece pokazala da je pojava astme manje verovoatna ako se poveća unošenje voća, povrća, mlečnih proizvoda, celog zrna žitarica i ribe.

Istraživači su ispitivali odnos izmedju unošenja takve hrane i pojave astme kod 598 dece u Holandiji starosti izmedju osam i 13 godina, izvestila je agencija Rojters. Nije utvrdjena jasna veza izmedju astme ili šištanja pri disanju i unošenja citrusa, povrća i mlečnih poizvoda, ali je utvrdjena takva povezanost sa konzumiranjem ribe i proizvoda sa celim zrnom žitarica.

"Šištanje u grudima je primećeno kod 19,4 odsto dece s niskim unošenjem ta dva proizvoda, ali samo kod 4,2 odsto njih s visokim unošenjem. Astma je, pak, bila bila prisutna kod 16,7, odnosno 2,8 odsto takve dece", navedeno je u izveštaju.

Naučnici su utvrdili da unošenje celog zrna žitarica smanjuje rizik od pojave astme 54 odsto, a unošenje ribe - 66 odsto. Kad je reč o šištanju, smanjenja iznose 45, odnosno 56 procenata. Oni su predložili dalja istraživanja radi jasnijeg razjašnjenja odnosa izmedju faktora ishrane i astme i mogućeg uticaja promene načina ishrane na tu bolest
Komentara: 0





Copyright © 1999, 2008